MyBox, en tävlingsform för motionärer, har utövats under ett par år. Nu var det dags för det första nationella mästerskapet och NBK Akilles fick äran att stå som arrangörer. 26 anmälda från Stockholm i norr till Göteborg i söder gjorde upp om medaljerna. 5 av dessa kom från hemmaklubben, Per Jensen, Therese Dahlin, Tommi Wallman, Pernilla Högberg och Janne Eberhard.

Per Jensen gjorde en mycket bra kvartsfinal där han samlade på sig de mycket höga poäng, tyvärr räckte det inte utan han fick se sig besegrad av Jonas Franzén från BK Dacke.

Janne Eberhard gick in i semifinal mot Magnus Ohlsson, Tranås BTS. Janne kunde styra matchen men fick jobba hårt mot en frejdig motståndare. Jannes fotarbete blev avgörande och han kunde ta sig vidare till final. I finalen väntade Jonas Franzén, BK Dacke som gått vidare i en tight semifinal. Jonas och Janne gav sitt yttersta och det var två mycket trötta kämpar som avslutade den tredje ronden i till publikens jubel. Jonas låg steget före genom hela matchen och kniper guldpengen men ett välförtjänt silver till Janne ”hog” Eberehard.

Therese Dahlin har haft allt annat än en perfekt uppladdning inför SM men att avstå att delta var otänkbart. Karin Jonsson, Tranås BTS, stod för motståndet. Therese kämpade som vanligt heroiskt genom de tre ronderna och tvingade Karin att verkligen jobba hårt. Till slut kunde dock Karin räkna hem samtliga domare och Therese vinner silvermedaljen.

Pernilla Högberg ställdes i sin final mot Erika Viktorin, Tranås BTS. Pernilla satte tonen med en tät gard och fin teknik i attackerna. Pernilla var den som gick framåt medan Erika var den som slog mest men det mesta fastnade på Pernillas gard. Pernilla var kylig matchen igenom och kunde till slut fira en guldmedalj efter 3-0.

Tomi Wallman ställdes i sin final mot MyBox grundare Per-Ola Lindell, BK Dacke. I en jämn match lyckades Tomi kontrollera avståndet och på så sätt visa lite mer av sin teknik i de tre ronderna. Tomi övertygade samtliga domare och kan nu mer titulera sig som Svensk Mästare!

NBK Akilles är otroligt stolta över alla boxare som deltog i detta mästerskap. Oavsett resultat har ni visat prov på mod, ödmjukhet, styrka och kraft som inte bara inspirerar våra övriga medlemmar men även knyter värdefulla band till andra klubbar och föreningar runt om. Tack för att ni representerar NBK Akilles och stort grattis till era prestationer och medaljer!